sobota, 30 kwietnia 2011

Cytując... Anna Piwkowska "Ślad łyżwy" (1)

Bardzo spodobał mi się pomysł umieszczania w jakimś konkretnym dniu cytatu na blogu. Pomysł podpatrzyłam u Agi i pomyślałam sobie, że skoro od zawsze lubiłam cytaty i nieco dłuższe fragmenty w książkach (i nie tylko) i zawsze towarzyszą mi karteczki do zaznaczania, to trzeba to jakoś wykorzystać.

Wczoraj na blogu zamieściłam recenzję książki "Ślad łyżwy", zatem pierwszy cytat będzie pochodził właśnie z tej powieści. 
"Ale czy to jest w ogóle możliwe poczuć swoje życie bez bliskości z drugim człowiekiem? To takie trudne. A samotności boimy się obydwoje. Może jedyne, co można mieć, to kruche poczucie, że ten drugi, który jest przy tobie, po prostu odrobinę chroni przed światem? Przed lękiem? Jakiej pełni pragniemy, o co walczymy, za czym tęsknimy i co nazywamy miłością? Egoistyczną potrzebę drugiego człowieka, próbę zobaczenia siebie w innym, aby mieć poczucie, że jednak się istnieje? Kiedy jestem sama, czuję, że rozsypuję się w proch. Tak jakbym tylko w obecności kogoś innego odzyskiwała siebie. A przecież ja to ja…"


Anna Piwkowska, “Ślad łyżwy”

Ciekawa jestem jaki jest Wasz stosunek do samotności. Czy zgadzacie się z tymi słowami? Poza tym cytatem, mogłabym tutaj przytoczyć jeszcze jeden, dotyczący dobrej i złej samotności. Ja osobiście staram się żyć w zgodzie ze swoją samotnością. Jakiś czas temu, to on dominowała w moim życiu. Z czasem to się zmieniło, ale nie jest tak, że kiedy czuję się sama, to rozsypuję się w proch. Z samotności trzeba nauczyć się korzystać...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...