niedziela, 3 października 2010

Nike 2010 dla Tadeusza Słobodzianka

Literacka Nagroda Nike 2010 trafiła w tym roku do Tadeusza Słobodzianka za książkę "Nasza klasa".



Uzasadnienie:

"Nagradzamy Tadeusza Słobodzianka nie za odwagę podjęcia trudnego tematu, w którym zbrodnia rozkłada się na tych, którzy ją popełnili, ale i na tych, którzy byli świadkami, na tych, którzy widzieli i milczeli, i na tych, którzy nie chcieli widzieć, wiedzieć i pamiętać. Nagradzamy go za sposób, w jaki o tym mówi, za formę dramatu, który w sposób wstrząsająco prosty, a jednocześnie niesłychanie przemyślany, kreśli historię katów i ofiar, morderców i mordowanych" Wypowiedź przewodniczącej jury prof. Grażyny Borkowskiej.

Przyznam szczerze, że nie znam ani tytułu, ani autora.  Być może wkrótce poznam - kto wie :) Nie jestem osobą, która zaraz po ogłoszeniu wyników (bądź przed nimi) biegnie do księgarni, czy biblioteki i jak najszybciej zaznajamia się z książkami poszczególnych laureatów... Podobnie mam z bestsellerami. U mnie na to potrzeba czasu i jeśli opis danej książki zaciekawi mnie wystarczająco, wówczas nie mam skrupułów by zapoznać się z danym tytułem. 

Źródło wideo i cytatu: Gazeta Wyborcza

1 komentarz:

  1. Oglądając ten filmik miałem wrażenie, że mówi do mnie budyń ;/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...