czwartek, 28 czerwca 2012

Czerwcowy Bluszcz

Kolejny Bluszcz wpadł w moje ręce… Trafił na czas zawirowań i perturbacji w moim życiu, a mianowicie przeprowadzkę. Początkowy brak czasu i złość na cały bałagan, który mnie otaczał sprawiły, że uznałam ten numer za mało interesujący. Moje spostrzeżenia wzięły się z pobieżnego przewertowania numeru. „Chwila, moment” – myślę sobie… Kuczok. Chutnik. Piaf. Besson. Szafak. Moje poprzednie stanowisko w jednej chwili zostało zrewidowane i zmienione na korzyść dla „Bluszcza”. 

Na okładce Scarlett Johansson, którą Robert Zieliński wypytuje o jej ostatni film, staż w branży filmowej i nie tylko. Z tego wywiadu wyłania się obraz niezwykle inteligentnej kobiety, która potrafi  świadomie kierować swoją karierą. 

Wojciech Kuczok  zaserwował czytelnikom bardzo aktualny jeśli chodzi o tematykę tekst – jego felieton opisuje miłość do „Niebieskich” (Ruch Chorzów). Osobiście nigdy nie podejrzewałabym go o tak daleko idące zainteresowanie piłką nożną... 

Ignacy Karpowicz snuje rozważania na temat kulturowości wąsów, a Marek Łuszczyna pisze o pchaniu się dorosłych w świat dzieci.  

Wywiad z tegorocznym laureatem nagrody im. Ryszarda Kapuścińskiego, czyli Liao Yiwu był tylko kwestią czasu… Marta Szarejko wypytuje autora książki „Prowadzący umarłych” m.in. o pierwszy tekst, kryteria dobrej historii, pobyt w więzieniu i czułość wobec opisywanych bohaterów. 

Agnieszce Wolny – Hamkało udało się przeprowadzić wywiad z ubiegłorocznym noblistą, który… nie mówi od 20 lat. 

Dominika Płońska odbyła rozmowę z Elif Szafak na temat jej najnowszej książki „Czterdzieści zasad miłości”. 

Jan Gondowicz opowiada Krzysztofowi Umińskiemu o mierzeniu się z tekstem, pracy tłumacza i odkryciach, które spędzają sen z powiek. 

Dawid Rosenbaum raczy nas ciekawym tekstem na temat Edith Piaf, po którym ciężko oprzeć się pokusie posłuchania kilku utworów tej artystki.

5 komentarzy:

  1. Wywiad Hamkało jest rewelacyjny. A i wywiad z Szafak zachęcił mnie do sięgnięcia po książkę. Natomiast wywiad z Johanson mnie rozczarował, jakiś taki nieciekawy jest.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapowiada się rewelacyjnie, chyba musiałaś być w naprawdę złym nastroju, że uznałaś ten numer za mało interesujący

    O zainteresowaniach Kuczoka wiem ze spotkania z nim, więc tym chętniej przeczytam jego wywody o Ruchu - jednej z drużyn, którym kibicuję. Bardzo jestem ciekawa tego 'Bluszcza', zwłaszcza, że okładka przyciąga :)

    OdpowiedzUsuń
  3. PS. Następnym razem zwariuję przez tę Twoją weryfikację obrazkową, trzy razy się męczyłam z dodaniem komentarza :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spokojnie futbolowa, przynajmniej wiemy, że nie jesteś robotem ;)

      Usuń
  4. Tak bardzo przykro mi z powodu, że to był ostatni numer. Czytając początkową notę redaktora naczelnego o nagłej i tragicznej śmierci wydawcy poczułam dziwne zaniepokojenie, ale nie spodziewałam się, że taki będzie tego owoc. Pismo kupowałam regularnie od trzeciego numeru. BARDZO mi przykro, że to już koniec.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...